دکتر سرطان پستان و سینه در زنجان

درباره پزشک

دکتر سرطان پستان و سینه در زنجان | جراح سرطان پستان و سینه در زنجان | فوق تخصص سرطان پستان و سینه در زنجان | جراح عمومی

دکتر سرطان پستان و سینه در زنجان | جراح سرطان پستان و سینه در زنجان | فوق تخصص سرطان پستان و سینه در زنجان | جراح عمومی

دكتر فوق تخصص سرطان سينه در زنجان ، سرطان سینه دومین سرطان رایج در دنیا است، این سرطان بیشتر در میان بانوان رایج است به طوری که آمارها نشان می­دهد از هر هشت زن در دنیا یک نفر به این بیماری مبتلا می­شود. البته این آمارها درکشور ما تکان دهنده است و سالانه هفت هزار زن ایرانی به این نوع سرطان مبتلا می­شود. پس بهتر است این بیماری را بهتر بشناسیم و راه­های پیشگیری و مقابله با آن را بدانیم.

سلول های بدن دائم در حال تکثیر و جانشینی هستند، اما گاهی تکثیر این سلول­ها از حد طبیعی فراتر می­رود و به شکل نامنظم و غیر قابل کنترل شروع به تکثیر می­کنند که در نهایت باعث ایجاد توده­های سرطانی می­شوند. اگر این توده­ها در اطراف بافت سینه و یا گره­های لنفاوی اطراف سینه، مانند زیر بغل و یا ناحیه ترقوه رشد کنند اصطلاحا سرطان سینه گفته می­شوند.

علت سرطان سینه

علت سرطان سینه بیشتر در سابقه خانوادگی نهفته است. به طورکل زنانی که در افراد درجه یک و دو مانند مادر و خواهر و خاله خود چنین عارضه­ای را دیده اند باید نسبت به این بیماری محتاط تر باشند. اما علاوه بر ژنتیک علت­های دیگری هم برای این بیماری وجود دارد. به طور کل علت سرطان سینه در زنان می­تواند در افزایش سن آنها وسن باروری آنها هم نهفته باشد. زنانی که در سن کم عادت ماهیانه شان شروع شده است و یا در سن بالا یائسه شده­اند و همچنین زنانی که دیرتر اقدام به بارداری می­کنند و مدت طولانی از روش­های کنترل بارداری و قرص­های هورمونی ضدبارداری استفاده می­کنند، بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

علائم سرطان سینه

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که احساس توده در بافت سینه یا درد داشته باشید و بخواهید بدانید علائم سرطان سینه چیست؟ و درد سینه نشانه چیست؟ از مشهورترین علائم سرطان سینه در زنان می­توان به برخی از این موارد اشاره کرد:

احساس توده در داخل سینه و یا زیر بغل
تفاوت سایز بین دو پستان
تغییر شکل در پستان­ها
ترشح مایعات و چرک و خون از نوک پستان
تغییر در رنگ و اندازه نوک سینه
مشاهده تو رفتگی یا برآمدگی در نوک سینه
تغییر در پوست سینه به شکل پوست پرتقالی شدن
احساس درد در بافت سینه
خارش در نوک سینه
سوزش در نوک سینه
پوسته پوسته شدن نوک سینه