دکتر سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد

درباره پزشک

دکتر سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد | جراح سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد | فوق تخصص سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد | جراح عمومی

دکتر سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد | جراح سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد | فوق تخصص سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد | جراح عمومی

انواع درمان های سرطان سینه

دکتر سرطان پستان و سینه در جلال آل احمد ، میزان پیشرفت سرطان سینه نقش تعیین کننده و اصلی را در انتخاب روش مناسب درمانی ایفا می کند؛ بر این مبنا قطعا روش درمان سرطان سینه در مراحل اولیه با زمانی که متاسفانه این بیماری پیشرفت قابل توجهی پیدا کرده و حتی به مرحله متاستاتیک رسیده باشد، کاملا متفاوت خواهد بود.

درمان های موضعی

گاهی اوقات در روند درمان سرطان سینه، تنها همان ناحیه سینه مورد عمل جراحی قرار می گیرد و سایر نقاط بدن را تحت تاثیر قرار نمی دهد. بسیاری از افرادی که به سرطان سینه مبتلا می شوند، معمولا نوعی جراحی سینه را در روند درمان خود تجربه می کنند؛ این جراحی پستان می تواند دلایل گوناگونی از جمله موارد زیر داشته باشد:

  • عمل جراحی برداشتن سینه (ماستکتومی)
  • بیوپسی غدد لنفاوی نگهبان
  • جراحی بازسازی سینه

پزشک شما ممکن است عمل خاصی را بر اساس ویژگی های سرطان سینه و سابقه پزشکی شما توصیه کند، و یا اینکه چند گزینه را پیش روی شما قرار دهد تا خودتان یک مورد را انتخاب نمایید. در این گونه موارد، لازم است که بهترین دکتر سرطان سینه را انتخاب نمایید تا به طور کامل شرایط هر عمل، مزایا و یا عوارض (خطرات) هر کدام را برای شما شرح داده شود و شما بتوانید به راحتی مورد مناسب را انتخاب نمایید.

انواع جراحی سرطان سینه

به طور کلی، دو نوع جراحی سینه جهت درمان سرطان سینه انجام می شود که انتخاب آن به محل توده سرطانی و میزان پیشرفت آن بستگی دارد.

جراحی لامپکتومی: در این روش جراحی صرفا بافت توده سرطانی از سینه برداشته می شود و در حالت کلی سینه حفظ خواهد شد. به عمل حفط سینه اصطلاحا (BCS) گفته می شود. در این روش معمولا یک چهارم بافت سینه برداشته می شود. از آنجا که در این بخشی از بافت پستان در حین جراحی خارج می شود، اصطلاحا به آن ماستکتومی جزئی نیز اطلاق می شود.

جراحی ماستکتومی: در روش جراحی ماستکتومی که انواع مختلفی دارد، معمولا کل سینه برداشته می شود؛ گاها بسته به تصمیم جراح، بافت هایی مانند نوک سینه، هاله سینه و یا پوست سینه باقی می ماند تا بلافاصله بازسازی سینه انجام شود. در برخی از زنان نیز ممکن است لازم باشد هر دو سینه برداشته شود.

بسیاری از زنانی که به سرطان سینه مبتلا می شوند، بر روی حفظ سینه های خود پافشاری می کنند ولی باید دانست که انتخاب بین عمل برداشتن سینه و یا حفظ آن وابسته به سطح سرطان دارد. در بسیاری از مواید که عمل حفظ پستان (لامپکتومی) انجام می شود، در مراحل بعدی به رادیوتراپی نیاز خواهد بود؛ ولی برای برخی از زنان، ماستکتومی ممکن است به دلیل نوع سرطان پستان، اندازه بزرگ تومور، درمان قبلی با اشعه یا برخی عوامل دیگر گزینه بهتری باشد. اگر در مراحل اولیه و به تشخیص بهترین دکتر سرطان سینه، ماستکتومی انجام شود، معمولا دیگر نیازی به استفاده از اشعه نخواهد بود.