معنی birads در ماموگرافی

معنی birads در ماموگرافی | uoq در ماموگرافی چیست | افزایش دانسیته در ماموگرافی چیست | معنی mass در ماموگرافی | birads 3 در ماموگرافی

معنی birads در ماموگرافی

معنی birads در ماموگرافی

معنی birads در ماموگرافی ، ماموگرافی BI-RADS 4a نشان دهنده یافته های مشکوک یا غیرعادی است.

کلمه BI-RADS کوتاه شده عبارت “ارزیابی و سیستم پایگاه داده تصویربرداری پستان” (Breast Imaging Reporting and Database System) است. این یک سیستم امتیاز دهی است که رادیولوژیست ها برای توصیف نتایج ماموگرافی استفاده می کنند.

هر دسته دارای برنامه پیگیری خود است. اقدامات در طرح پیگیری ممکن است شامل جمع آوری تصاویر اضافی، ادامه آزمایشات منظم، قرار ملاقات برای پیگیری در شش ماه یا انجام بیوپسی باشد.

سیستم BI-RADS چیست و امتیاز 4a در آن به چه معناست؟

پزشکان از سیستم BI-RADS برای تقسیم بندی یافته های غیرعادی به دسته های مختلف استفاده می کنند. این دسته بندی ها از 0 تا 6 هستند. اغلب اوقات بانوان 40 ساله و بالاتر در دسته بندی های 0 تا 2 قرار می گیرند که نشان دهنده یافته های عادی، یا یافته های غیرعادی خوشیم یا غیرسرطانی است. اگر امتیاز شما 3 یا بالاتر باشد، پزشک یا رادیولوژیست شما معاینه برای پیگیری یا نمونه برداری برای تعیین کردن قدم بعد در درمان را توصیه می کند.

ماموگرافی BI-RADS 4a نشان دهنده یافته های مشکوک یا غیرعادی است. در این مورد احتمال 20 تا 35 درصدی سرطان وجود دارد. برای تایید تشخیص سرطان نیاز است پزشک شما نمونه برداری انجام دهد تا بافت را ارزیابی کند.

این دسته بندی با توجه به میزان مشکوک شدن پزشک به یافته ها به زیر گروه دیگر تقسیم می شود:

4a : احتمال کم سرطان یا یافته های بدخیم
4b : احتمال متوسط سرطان یا یافته های بدخیم
4c : احتمال زیاد سرطان یا یافته های بدخیم

دریافت نوبت از بهترین جراح سرطان