متخصص چشم ایلام

متخصص مغز و اعصاب ایلام | بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب ایلام | متخصص چشم ایلام | لیست پزشکان فوق تخصص چشم ایلام | متخصص ریه ایلام

متخصص چشم ایلام

متخصص چشم ایلام ، چشم‌ها یکی از مهم‌ترین اندام‌های حسی بدن هستند که توسط آنها می‌توانید دنیا را ببینید و اطراف خود را درک کنید. همان طور که از باقی اندام‌های خود مراقبت می‌کنید، باید از چشم‌ها نیز مراقبت کنید و با رعایت نکات بهداشتی و پزشکی، از ضعیف شدن چشم‌ها جلوگیری کنید و یا در صورت ابتلا به بیماری در اولین فرصت آنها را درمان کنید.

دکتر متخصص چشم پزشک کیست؟

آیا می‌دانید دکتر چشم پزشک کیست و چه کاری انجام می‌دهد؟ زمانی که چشمان شما بیماری داشته باشند و یا بینایی شما کاهش پیدا کند یا مختل شود، دکتر چشم پزشک به شما کمک می‌کند تا مشکل را تشخیص دهید و برای درمان آن اقدام کنید. افتالمولوژیست یا چشم پزشک کسی است که در حیطه‌ی چشم پزشکی تخصص دریافت کرده‌است. پزشکی که دوره‌ی عمومی خود را گذرانده است و تخصص چشم پزشکی گرفته‌است برای درمان مشکل چشمان شما اقدام می‌کند.

دکتر متخصص چشم پزشک چه بیماری هایی را درمان می‌کند؟

اما بیایید به این مسئله بپردازیم که چشم پزشک چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟ شاید تنها مشکلاتی که از بیماری‌هایی چشمی با آنها آشنایی دارید، نزدیک بینی و یا دوربینی باشد، اما اینها تنها بیماری‌هایی نیستند که چشم پزشک به درمان و اصلاح آنها می‌پردازد.

برخی از بیماری‌هایی چشمی که تحت درمان با چشم پزشک قرار می‌گیرند شامل موارد زیر هستند؛
آب مروارید
عفونت‌های مختلف چشمی
تغییر اندازه‌ی کره‌ی چشم و عیوب انکساری چشم‌ها
مشکلات عصبی چشم
مشکلات شبکیه چشم
اختلالات بینایی که به علت بیماری‌های زمینه‌ای مانند فشار خون بالا و دیابت ایجاد شده‌اند
مشکلات مجرای اشکی

دکتر چشم پزشک خوب در ایلام برای بیماران چه اقداماتی انجام می دهد؟

بیماری‌هایی که دکتر چشم پزشک آن‌ها را درمان می‌کند،‌ در مطالب بالاتر گفته‌شده‌اند. این بیماری‌ها را می‌توان با روش‌های درمانی مختلف درمان کرد. از جمله روش‌های درمانی که یک متخصص چشم پزشک برای بیماران انجام می‌دهند شامل موارد زیر هستند؛

دکتر چشم پزشک می‌تواند دید شما را بهبود ببخشد.
آسیب‌های چشمی را درمان می‌کند.
با جراحی‌های مختلفی که بر روی چشم انجام می‌دهند می‌توانند دید را اصلاح کنند.
چشم‌ها را معاینه می‌کنند و نمره چشم را مشخص می‌کنند.
در صورتیکه بخشی از چشم مانند لنز چشمی آسیب دیده باشد، با جراحی آن را تعویض می‌کنند.
جراحی کاتاراکت
جراحی‌های لیزر و انواع آن
درمان آستیگماتیسم
جراحی سرطان
درمان استرابیسموس

دکتر چشم پزشک اقدامات تشخیصی را هم انجام می‌دهد که متناسب با مشکلی که به ایشان مراجعه می‌کنید برای شما انجام می‌شوند. همچنین با هر مشکل و شکایتی که به دکتر چشم پزشک مراجعه کنید، مانند فرو رفتن اشیاء خارجی به داخل چشم، درد چشم‌ها، سوزش چشم و کاهش بینایی را درمان می‌کنند و برای بهبود آن از روش‌های دارویی و مداخله‌ای استفاده می‌کند.