متخصص خون همدان

متخصص خون همدان

لیست بهترین دکتر خون و سرطان بالغین (انکولوژی) همدان

نوبت‌دهی بهترین متخصص خون همدان – فوق تخصص خون در همدان – متخصص خون و انکولوژی در همدان – بهترین فوق تخصص خون و سرطان در همدان – پروفسور سرطان خون در همدان

لیست بهترین دکتر خون و سرطان کودکان (انکولوژی) همدان

نوبت‌دهی پزشکان خون و سرطان کودکان (انکولوژی) همدان – بهترین دکتر خون و سرطان کودکان (انکولوژی) در همدان – دکتر خون و سرطان کودکان (انکولوژی) خوب در همدان – آدرس و تلفن پزشکان خون و سرطان کودکان (انکولوژی) همدان

متخصص خون و آنکولوژی کیست و چه بیماری‌هایی را درمان می‌کند؟

متخصص خون و آنکولوژِی (انکولوژیست-هماتولوژیست) پزشکی است که در درمان سرطان‌های خون تخصص دارد. پزشکان متخصص خون معمولاً در تشخیص و درمان بیماری‌ها و مشکلات سیستم خون، سیستم لنفاوی، مغز استخوان و سرطان‌ها تبحر زیادی دارند. انکولوژیست-هماتولوژیست سرطان را در همه سنین درمان می‌کند. اگر چه برخی از این پزشکان در زمینه سرطان کودکان و یا انواع خاصی ار سرطان‌های خون تخصص دارند، اما می‌توانند تشخیص و درمان سرطان تمامی قسمت‌های بدن از جمله سرطان خون، سرطان لنفوم، مولتیپل میلوما و… را برعهده بگیرند.

اصطلاح «آنکولوژیست هماتولوژیست» برگرفته از دو تخصص مختلف پزشکی است. هماتولوژیست‌ها یا متخصصین خون در تشخیص و درمان بیماری‌های خونی تخصص دارند و انکولوژیست‌ها در تشخیص و درمان سرطان متبحر هستند و انکولوژیست هماتولوژیست در هر دو رشته خون و سرطان تخصص دارند. به طور کلی بیمارانی که مشکوک به سرطان خون هستند و یا علائم ابتلا به سرطان خون را دارند، باید به پزشک آنکولوژیست-هماتولوژیست مراجعه کنند.

انکولوژی چیست؟

انکولوژی شاخه‌ای از پزشکی است که به تحقیق، شناسایی و درمان سرطان می‌پردازد. پزشکی که در زمینه انکولوژی کار می‌کند، متخصص سرطان است. انکولوژیست‌ها ابتدا باید سرطان را از طریق انجام بیوپسی، آندوسکوپی، اشعه ایکس، سی تی اسکن، MRI، اسکن PET، سونوگرافی یا سایر روش‌های رادیولوژیکی مانند پزشکی هسته‌ای، نشانگر‌های توموری و آزمایش خون تشخیص دهند و سپس درمان سرطان را آغاز کنند. انکولوژی اغلب با هماتولوژی که شاخه‌ای از پزشکی است و با خون و اختلالات مربوط به آن سروکار دارد، مرتبط است. تخصص آنکولوژی سه بخش عمده دارد:

  • جراحی
  • پرتو درمانی
  • شیمی درمانی

دکتر انکولوژی چیست؟

از آنجایی که تخصص آنکولوژی به تشخیص و درمان بیماری‌ها می‌پردازد، دکتر آنکولوژ‌یست نیز با توجه به آموزش‌هایی که در این زمینه گذرانده است، می‌تواند هر نوع بیماری سرطان را تشخیص داده و با استفاده از روش‌های مختلف نظیر جراحی، شیمی درمانی و پرتودرمانی درمان سرطان را آغاز کند. پس از تشخیص، انکولوژیست درجه سرطان یا اصطلاحاً گرید سرطان را مشخص کرده و آن را با بیمار در میان می‌گذارد. در این زمان است که شیمی درمانی به منظور تخریب سلول‌های سرطانی و همچنین پرتو درمانی توسط متخصص آنکولوژی تجویز می‌شود. البته ممکن است که به منظور از بین بردن تومور‌های سرطانی، نیاز به جراحی و خارج کردن تومور از بدن باشد.