فوق تخصص پوست همدان

فوق تخصص چشم در همدان | بهترین دکتر روماتولوژی در همدان | بهترین فوق تخصص قلب همدان | فوق تخصص پوست همدان | بهترین متخصص پوست و مو در همدان

فوق تخصص پوست همدان

پزشکان متخصص پوست و مو همدان – نوبت دهی متخصص پوست همدان – پزشکان متخصص پوست و مو در همدان – پزشک متخصص پوست در همدان – دکتر پوست و مو در همدان – بهترین دکتر پوست در همدان – آدرس دکتر پوست در همدان – متخصص پوست خوب در همدان – بهترین فوق تخصص پوست همدان – لیست بهترین پزشکان متخصص پوست و مو در همدان – بهترین متخصص پوست و مو زن در همدان – لیست بهترین دکترهای متخصص پوست و مو در همدان – نوبت دهی بهترین متخصص پوست و مو در همدان – متخصص پوست و مو در همدان به همراه آدرس و شماره تماس – دکتر پوست مو و زیبایی – متخصص پوست و مو و هرآنچه که باید درباره او بدانید

پوست یکی از شگفت انگیزترین اندام‌های بدن است که به عنوان اولین خط دفاعی در برابر بیماری‌ها و آسیب‌های بیرونی شناخته می‌شود. این قسمت از بدن به صورت یک پوشش از سایر اندام‌ها محافظت کرده و می‌تواند دمای بدن را تنظیم کند. علاوه بر این سلامت درونی بدن را به صورت پیام‌هایی در ظاهر خود نشان می‌دهد. دکتر فوق تخصص پوست، جراحان و پزشکانی هستند که با مهارت و تجربه منحصر به فردی که دارند موجب می‌شوند تا بهترین مراقبت و درمان ، برای این اندام بدن ارائه شود.

متخصص پوست کیست؟

درماتولوژی از کلمه درم یا درمیس یونانی برداشت شده است که به معنای پوست است. با توجه به اینکه پوست یکی از حوزه‌های تخصصی پزشکی است که بر روی شرایط تأثیر‌گذار بر پوست تمرکز دارد، علاوه بر آن شامل شرایط تأثیر‌گذار بر روی ناخن‌ها، مو‌ها، بینی، دهان و پوشش ظریف پلک نیز می‌شود.

یک فوق تخصص پوست و مو، پزشکی است که به تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف پوست، مو، ناخن، سرطان پوست و غشای مخاطی پرداخته و شیوه درمان مناسب را تجویز خواهد کرد. از آنجایی که پوست بزرگ‌ترین اندام بدن است، کارایی‌های متفاوتی را بر عهده دارد.

پوست شامل بخش‌های مختلفی از جمله موارد زیر است:

غدد عرق
فولیکول های مو
منافذ
عروق خونی
پایانه‌های عصبی
محافظت فرد در برابر سرما و گرما، میکروب‌ها و مواد خطرناک از جمله وظایف فوق تخصص پوست است. علاوه بر این به عنوان یک معیار مهم برای سلامت فرد به کار برده می‌شود. تغییر رنگ یا احساس در پوست یکی از علائم وجود مشکل یا بیماری در بدن به حساب می‌آید. مراقبت از پوست و سلامتی آن دارای اهمیت ویژه‌ای است.

فوق تخصص پوست وظیفه مراقبت از افراد در هر رده سنی از جمله کودکان تازه متولد شده تا بزرگسالان را بر عهده دارد. این پزشکان می‌توانند به افراد بسیاری که دارای مشکلات پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، آکنه، آلوپسی، عفونت‌های پوستی و سرطان پوست کمک کرده و درمان مناسب را اجرا کنند.

دکتر فوق تخصص پوست می‌تواند مشکلات پوستی را با کمک تکنیک‌های مختلف از جمله جراحی و یا روش‌های زیبایی برطرف و درمان کنند. برخی از آن‌ها با استفاده از عمل جراحی به درمان سرطان‌های پوست می‌پردازند. این کار را می‌توانند در کلینیک فوق تخصصی بیماری‌های پوستی انجام دهند.

فوق تخصص پوست و مو چه کاری انجام می‌دهد؟

دکتر فوق تخصص پوست با بررسی علائم فیزیکی مراجعه‌کننده و یا با استفاده از آزمایش‌های رایج به تشخیص بیماری‌های پوستی پرداخته و بسته به عوامل متعددی مانند سن، جنسیت، نوع بیماری و… شیوه درمانی مناسب را انتخاب و اجرا می‌کند. علاوه بر این علائم و نشانه‌هایی را که بر روی پوست ظاهر می‌شوند را مشاهده کرده و با کمک آن‌ها می‌تواند مشکلات داخلی بدن مانند بیماری یا نارسایی اندام را شناسایی کند.