دکتر جراح کبد رشت

دکتر جراح کبد رشت | جراح کبد در رشت | جراح کبد رشت | دکتر جراح کبد رشت | متخصص کبد در رشت | دکتر کبد در رشت | لیست جراحان قلب رشت | جراح در رشت

دکتر جراح کبد رشت

دکتر جراح کبد رشت ، بهترین گزینه برای درمان قطعی سرطان کبد، برداشتن تومور طی عمل جراحی و یا پیوند کبد است. اگر کل محدوده سرطان در کبد کامل برداشته شود، بهترین حالت ممکن برای دورنمای بیماری است. در مواردی که سرطان کبد کوچک است ممکن است با انواع دیگر درمانها مانند پرتو درمانی یا ابلیشن بتوان آن را درمان کرد.

هپاتکتومی جزئی (Partial hepatectomy)

در هپاتکتومی جزئی، بخشی از کبد برداشته میشود. تنها کسانی که عملکرد کبدشان خوب است و به قدری سالم هستند که تحت عمل جراحی قرار بگیرند و فقط یک تومور دارند که هنوز به رگهای خونی نرسیده است، میتوانند این عمل را انجام بدهند.

عکس برداری مانند سی تی اسکن یا ام آر آی با آنژیوگرافی برای بررسی وضعیت سرطان پیش از جراحی، ممکن است انجام شود تا مشخص شود با این عمل کل سرطان قابل برداشتن است یا خیر. با این حال گاهی اوقات در حین جراحی، مشخص میشود که محدوده سرطانی خیلی بزرگتر از آن است که بتوان به هپاتکتومی جزئی آن را برداشت یا به نواحی دورتر سرایت کرده است . در این موارد از انجام این نوع جراحی صرف نظر میشود.

بیشتر کسانی که سرطان کبد دارند، سیروز نیز دارند. در کسانی که سیروز شدید دارند، برداشتن حتی بخش کوچکی از بافت کبد در لبه های محدوده سرطانی ممکن است باعث شود مقدار کافی برای عملکرد حیاتی کبد باقی نماند.

کسانی که سیروز دارند، در صورتی که تنها یک تومور داشته باشند که به رگهای خونی رشد نکرده است، معمولا واجد شرایط عمل جراحی هستند و مقدار کافی (حداقل 30 درصد) از کبدشان باقی می ماند تا بتواند به کار خود ادامه بدهد . اغلب پزشکان این عملکرد کبد را با سیستم نمره دهیChild-Pugh ارزیابی می کنند که در آن سیروز بر اساس علائم و برخی آزمایشها، اندازه گیری میشود.

کسانی که در طبقه بندی چایلد – پیو ، در گروه آ قرار میگیرند بیشتر احتمال دارد که عملکرد کبد باقی مانده پس از جراحی، برایشان کفایت کند اما بیماران گروه ب کمتر احتمال دارد که بتوانند این جراحی را انجام بدهند و کبدشان درست کار کند. عمل جراحی برای بیماران گروه ث معمولا توصیه نمیشود.