تزریق بوتاکس چشم گربه ای

تزریق بوتاکس چشم گربه ای

تزریق بوتاکس چشم گربه ای

تزریق بوتاکس چشم گربه ای | تاثیر بوتاکس چشم گربه ای | تکنیک بوتاکس چشم گربه ای | تکنیک بوتاکس چشم گربه ای | ليفت چشم بوتاکس چشم گربه ای

منظور از لیفت چشم گربه ای چیست؟

اگر به چشمان گربه دقت کرده باشید حالت کشیده‌ای در قسمت انتهایی به سمت بیرون دارد. لیفت چشم گربه‌ای (Cat Eye Lift) هم به ۲ روش جراحی یا غیرجراحی باعث ایجاد کشیدگی در گوشه چشم‌ها می‌شود.

زمانی‌ که جراح گوشه چشم را به سمت بالا متمایل می‌کند، پلک پایین از پلک بالا بلندتر و کشیده‌تر به‌نظر می‌رسد. به این حالت ایجاد شده چشم گربه ای می‌گویند که اگر مقدار بالا کشیدن گوشه چشم درست و اصولی باشد، حالت چشم گربه ای طبیعی خواهد بود و تناسب بسیار زیبایی در چهره ایجاد می‌شود.

حالت چشم گربه ای با نخ

در این روش معمولا از نخ‌های PDO استفاده می‌شود که قابل جذب زیر پوست هستند. ایجاد حالت چشم گربه ای با نخ برای افرادی مناسب است که هنوز چین‌وچروک گوشه چشم آن‌ها آن‌قدر شدید نشده و افتادگی پلک زیادی ندارند.

نخ‌هایی که توسط جراح با سوزن مخصوص بدون هیچ زخم و برشی زیر پوست وارد شده‌اند، کشیده می‌شوند که باعث بالا رفتن گوشه چشم، ایجاد حالت چشم گربه‌ای و رفع چین‌وچروک آن ناحیه خواهد شد. نتایج آن اغلب بعد از یک ماه مشخص می‌شود و تا حدود ۲ سال ماندگاری دارد.

این نخ‌های مخصوص با تحریک ناحیه مورد نظر به کلاژن‌سازی مجدد گوشه چشم کمک می‌کنند. بنابراین می‌توان از مزایای چشم گربه ای با نخ علاوه‌ بر کشیدگی گوشه چشم‌ها و ایجاد حالت زیبا به قابلیت جوان‌سازی پوست اطراف آن هم اشاره کرد.

حالت چشم گربه ای با بوتاکس

یکی‌ دیگر از روش‌های پرطرفدار برای کشیدگی گوشه چشم به سمت بالا، تزریق سم بوتولینوم یا همان بوتاکس است. این روش هم به‌دلیل عدم ایجاد زخم و برش دوره نقاهت ندارد و در صورتی که توسط دکتر زیبایی با تجربه انجام شود، حالت چشم گربه‌ای بسیار زیبایی ایجاد می‌کند.

بنابراین هنگام تزریق بوتاکس برای بالا کشیدن گوشه چشم و ابروها به انتخاب پزشک ماهر توجه کنید. نتایج بوتاکس در گوشه چشم معمولا پس از ۲ هفته به‌خوبی قابل مشاهده است و اثربخشی آن حدود سه تا ۶ ماه باقی خواهد ماند.

در برخی مواقع جراح یا پزشک متخصص زیبایی برای رفع افتادگی پلک و چین‌وچروک گوشه چشم از ترکیب بوتاکس، تزریق ژل و گذاشتن نخ استفاده می‌کند تا حالت چشم گربه ای ماندگاری بیشتری داشته باشد.

حالت چشم گربه ای با فیلر

در این روش از ژل اسید هیالورونیک استفاده می‌کنند که یک روش موقتی به‌شمار می‌آید. این ژل با چسبیدن به ذرات آب در پوست باعث پرشدن آن می‌شود و به کشیدگی محل تزریق کمک می‌کنند.

معمولا برای لیفت چشم گربه ای با فیلر آن را به کمک سوزن مخصوص زیر حدقه چشم یا اطراف شقیقه تزریق خواهند کرد. بدین شکل گودی زیر چشم برطرف می‌شود و با کشیده شدن گوشه چشم‌ها به بالا حالت چشم گربه‌ای را می‌بینید.

تزریق فیلر برای ایجاد این حالت پرطرفدار باید زیر نظر پزشک متخصص زیبایی ماهر انجام شود، زیرا این ژل در لایه سطحی پوست اطراف چشم تزریق می‌شود و عدم تجربه کافی دکتر می‌تواند ناهمواری پوستی در اطراف چشم‌ها ایجاد کند.

عمل چشم گربه ای (کانتوپلاستی) چیست؟

عمل چشم گربه ای یا کانتوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که اغلب با بی‌حسی انجام می‌شود. در این عمل، جراح با تغییر موقعیت گوشه بیرونی چشم (محل اتصال پلک بالایی و پایینی) حالت چشم گربه‌ای ایجاد می‌کند. درواقع کانتوپلاستی باعث می‌شود تا علاوه‌ بر بالا کشیدن گوشه بیرونی چشم، آن‌ها بزرگتر دیده شوند.

به‌طور کلی عمل چشم گربه‌ای با هدف زیر انجام خواهد شد:

تغییر موقعیت محل اتصال دو پلک
تغییر زاویه برخورد پلک بالا و پایین
افزایش طول چشم‌ها به شکل افقی