آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟

آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟ علت متورم شدن کیسه بیضه بعداز عمل فتق چیست؟ | ایا درد بیضه سمت چپ بعد از عمل فتق

آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟

مراقبت بعد از عمل واریکوسل

آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟ عمل جراحی بین یک تا دو ساعت به طول می‌انجامد. پس از عمل، بیمار را در یک اتاق قرار می‌دهند تا از خواب بیدار شود. سپس بیمار به مدت یک تا دو ساعت استراحت می‌کند و پس از آن، پزشک او را آماده مرخص شدن خواهد کرد.

در دوران بهبود خود در خانه باید:
☑ هر دارو یا آنتی بیوتیکی که دکتر تجویز کرده است را مرتب مصرف کنید.

☑ از داروهای درد نظیر ایبوپروفن (ادویل، مورتین) جهت کاهش درد عمل استفاده کنید.

☑ دستورالعمل دکتر خود جهت تمیز کردن قسمت بریدگی های عمل را دنبال کنید.

☑ بسته های یخ را چند بار در روز به مدت 10 دقیقه بر روی کیسه بیضه ها قرار دهید تا بزرگی آنها از بین برود.

دریافت نوبت از بهترین جراح عمومی

آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟

بعد از عمل واریکوسل چه کارهایی باید انجام داد؟

از فعالیت های زیر اجتناب کنید، تا زمانی که دکتر به شما بگوید:

❎ به مدت 2 هفته فعالیت جنسی و نزدیکی نداشته باشید.

❎ فعالیت های بدنی سنگین انجام ندهید و هیچ چیز سنگینی را بلند نکنید.

❎ شنا نکنید، دوش نگیرید و کیسه بیضه ها را در آب قرار ندهید.

❎ رانندگی نکرده و لوازم ماشینی را کنترل نکنید.

❎ هنگام مدفوع، به خود فشار نیاورید.

آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟

علت درد بیضه سمت چپ بعد از عمل واریکوسل

درد بیضه چپ بعد از عمل واریکوسل، طبیعی است. اساسا عمل واریکوسل برای حذف رگ های مسدود شده بیضه صورت میگیرد. پس تا زمانیکه بعد از عمل، کیسه بیضه دچار آب آوردن یا درد بسیار شدید نشده، نیازی به مراجعه به پزشک نمیباشد.

عوارض عمل واریکوسل

اگر هر کدام از علائم زیر را داشتید سریعا به پزشک معالج مراجعه کنید:
جمع شدن مایع در اطراف بیضه ها
مشکل در ادرار کردن یا خالی شدن کامل مثانه
قرمز شدن، التهاب و باز شدن محل برش جراحی
بزرگ شدن غیرطبیعی کیسه بیضه که به شرایط سرد نظیر یخ گذاشتن بر روی آن واکنش نشان نمی‌دهد.
عفونت
تب بالا (101 درجه فارنهایت و بالاتر)
حالت تهوع
بالا آوردن
درد در پا و یا بزرگ شدن آن

دریافت نوبت از بهترین جراح عمومی

آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟

بهبود کیفیت اسپرم بعد ازعمل واریکوسل

یک مطالعه بر روی 30 مرد نابارور نشان داد که واریکوسلکتومی باعث کاهش آسیب اکسیداتیو در DNA اسپرم و بهبود کیفیت اسپرم می شود. افرادی که عمل واریکوسل انجام می دهند بعد از 4 هفته پس از جراحی واریکوسل می توانند به فعالیت جنسی و طبیعی خود برگردند، به طور معمول حدود 3 ماه طول می کشد تا بهبود قابل توجهی در تعداد و کیفیت اسپرم وجود داشته باشد. به دلیل اینکه حدود 3 ماه طول می کشد تا اسپرم جدید ایجاد شود.

عمل جراحی واریکوسلکتومی با بازگرداندن جریان مناسب خون به کیسه بیضه ها، باروری را در آقایان بالا می‌برد و در نتیجه تولید تستسترون و تحرک اسپرم برای بارداری در بدن بیشتر می‌شود.

پزشک معالج شما قطعا پروسه تجزیه و تحلیل اسپرم را انجام خواهد داد تا میزان بهبود باروری را مشخص کند. واریکوسلکتومی معمولا بین 60 تا 80 درصد بهبود را در زمینه تولید اسپرم و باروری ایجاد می‌کند. موارد مربوط به حاملگی پس از عمل واریکوسلکتومی معمولا بین 20 تا 60 درصد افزایش باروری را ثابت کرده‌اند.

توصیه های پزشک اورولوژیست

واریکوسلکتومی یک عمل جراحی امن و معمولی است که میزان باروری در آقایان را تا حد زیادی بالا می‌برد و مشکلاتی نظیر عمد وجود جریان خون مناسب در بخش تناسلی آقایان را از بین خواهد برد.

همچون هر عمل جراحی دیگری در واریکوسلکتومی نیز ریسک هایی وجود دارد و این عمل جراحی نمی‌تواند مشکل باروری افراد را به شکل کامل از بین ببرد. در زمینه ضرورت انجام این عمل حتما با پزشک متخصص مشورت کنید و از او بپرسید که آیا این عمل می‌تواند میزان اسپرم شما و همچنین کیفیت آنها بهبود بخشد یا خیر.

شل شدن بیضه ها نشانه چیست؟

حفظ دمای بیضه‌ها
بیضه‌ها وظیفه‌ی ساختن هورمون تستوسترون و اسپرم را دارند. اما شرایط دمایی که بیضه در آن قرار دارد با دمای سایر اعضای بدن متفاوت است و باید در دمای پایین‌تری باشد. دمای بدن ۳۷ درجه است ولی برای دور نگه داشتن بیضه‌ها از این دما آن‌ها در کیسه‌ی بیضه یا کیسه‌ی اسکروتال آویزان هستند.

پس اگر بخواهید بدانید شل شدن بیضه نشانه چیست یا شل شدن کیسه بیضه نشانه چیست؟ باید به شرایط دمایی بدن توجه کنید. در شرایطی هم که دمای بدن بالاتر رود این کیسه شل‌تر و بیضه‌ها آویزان تر می‌شود تا دمای بالا به ساختار و بافت بیضه‌ها آسیب نزد، چون بیضه‌ها در دمای بالا آسیب پذیر هستند. علاوه بر بیضه‌ها اسپرم نیز در دمای بالا آسیب می‌بیند. البته این نکته را هم در خاطر داشته باشید که میزان شل شدن بیضه در همه‌ی مردان یکسان نیست.

سرد شدن بیضه ها نشانه چیست؟

در بخش قبل در مورد دور بودن طبیعی بیضه‌ها از بدن صحبت کردیم، اما بعضی مواقع بیضه‌ها به بدن نزدیک می‌شوند. این حالت هنگامی ایجاد می‌شود که

در سرما قرار گرفتن بیضه‌ها آن‌ها را حساس کند و نیاز به گرما داشته باشند. وقتی بیضه‌ها دچار سرما زدگی یا هیپوترمی شود، به طور طبیعی و با کمک عضله کرماستر که یک عضله تناسلی رانی است بیضه‌ها به سمت بدن کشیده می‌شوند تا گرم نگه داشته شوند. ریسک هیپوترمی در دمای هوای ۵ درجه فارنهایت (منفی ۱۵ درجه سانتیگراد) بیشتر می‌شود.
علائم سرما زدگی از احساس سرما در ران‌ها، بی‌حسی ران و سایر اعضای بدن، حس سوزش پوست و تغییر رنگ پوست به قرمز یا سفید ایجاد می‌شود. اگر این نشانه‌ها را به‌خصوص در ران‌ها مشاهده کردید، یعنی سرما به طرف بیضه‌ها نیز پیشرفت می‌کند.

هنگام برانگیختگی جنسی نیز بیضه‌ها به بدن نزدیک می‌شوند و شل شدن بیضه‌ها کمتر مشاهده می‌شود.

علت متورم شدن کیسه بیضه بعداز عمل فتق چیست؟ | ایا درد بیضه سمت چپ بعد از عمل فتق طبیعی است؟عمل همزمان فتق و واریکوسل | آیا آویزان شدن بیضه بعد از عمل واریکوسل و فتق طبیعی است؟ | درد و سفت شدن بیضه بعد از عمل فتق | عمل فتق بیضه توسط جراح عمومی

دریافت نوبت از بهترین جراح عمومی