متخصص مغز و اعصاب در ارومیه

متخصص مغز و اعصاب در ارومیه | فوق تخصص مغز و اعصاب در ارومیه | بهترین دکتر مغز و اعصاب در ارومیه | دکتر مغز و اعصاب در ارومیه | مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب در ارومیه

متخصص مغز و اعصاب در ارومیه | فوق تخصص مغز و اعصاب در ارومیه | بهترین دکتر مغز و اعصاب در ارومیه | دکتر مغز و اعصاب در ارومیه | لیست پزشکان مغز و اعصاب در ارومیه

پزشکان متخصص مغز و اعصاب ارومیه – نوبت دهی متخصص مغز و اعصاب ارومیه – لیست بهترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب ارومیه – متخصص مغز و اعصاب خوب در ارومیه – بهترین دکتر مغز و اعصاب ارومیه – فوق تخصص مغز و اعصاب در ارومیه – لیست پزشکان مغز و اعصاب ارومیه – بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب در ارومیه – فوق تخصص نورولوژی – نوبت دهی پزشکان ام اس – بهترین دکتر ام اس – لیست پزشکان فلوشیپ تخصصی ام اس – دکتر ام اس خوب – آدرس و تلفن پزشکان ام اس – متخصص بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژی) – بهترین متخصص مغز و اعصاب و مجهزترین کلینیک – بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – فوق تخصص مغز و اعصاب بزرگسالان – فوق تخصص سکته مغزی – دکتر ام اس (MS)، لیست بهترین پزشکان فوق تخصص ام اس 

متخصص مغز و اعصاب در تشخیص، درمان و مدیریت اختلالات و آسیب‌های سیستم عصبی شامل مغز، نخاع و اعصاب نقش دارد. بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، اختلالات تشنج، سردردهای میگرنی، مننژیت، صرع، گیلن باره، سکته مغزی، تومورهای مغزی، عفونت‌های مغزی، فلج مغزی و زوال عقل و… توسط بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب درمان می‌شود.

نورولوژی چیست؟
نورولوژی یکی از تخصص‌های رشته‌ی پزشکی است که با عنوان تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات نیز شناخته می‌شود. نورولوژی از دو بخش نورو + لوژی تشکیل شده است. ریشه واژه‌ی نورو کلمه‌ی لاتین neuro به معنای اعصاب و لوژی logy به معنای شناخت است.

تفاوت تخصص نورولوژی با جراحی مغز و اعصاب چیست؟
توجه داشته باشید که دکتر مغز و اعصاب جراحی نمی‌کند و با جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات(نوروسرجن) متفاوت است. اگر بیمار نیازمند جراحی باشد، دکتر مغز و اعصاب بیمار را به جراح مغز و اعصاب ارجاع می‌دهد.

تخصص نورولوژی(مغز و اعصاب و ستون فقرات) چه فوق تخصص‌ها و فلوشیپ‌هایی دارد؟
در سال‌های اخیر فلوشیپ‌های مختلفی در تخصص نورولوژی تعریف شده است که متناسب با مشکل موجود و برای یافتن بهترین دکتر مغز و اعصاب و ستون فقرات بهتر است با فلوشیپ‌های تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات آشنا شویم:

فلوشیپ الکتروميوگرافي و هدايت عصبي محيطي، فلوشیپ درد، فلوشیپ ام اس، فلوشيپ سکته مغزي (Stroke)، فلوشيپ نوروفيزيولوژي، فلوشیپ رادیولوژی مداخله‌ای (اينترونشن)

دکتر متخصص مغز و اعصاب به درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازد؟
مشکلات مغزی-عروقی مثل سکته مغزی، اختلالات از بین رفتن غشا میلینی سیستم عصبی مرکزی (مثل MS )، سردرد، عفو نت های مغزی و سیستم عصبی محیطی(مثل مننژیت)، اختلالات حرکتی(مثل پارکینسون)، اختلالات تخریب اعصابneurodegenerative (مثل آلزایمر ، پارکینسون، ALS)، اختلالات تشنجی (مثل صرع )، اختلالات و ضایعه های نخاعی، اختلالات گفتاری، بیماری های عضلانی مانند(پلی میوزیت)، بیماری های محل اتصال عصب به عضله(مانند میاستنی گراویس)، فلج حاد و مزمن، تومورهای مغزی و نخاعی، مشکلات سیستم عصبی محیطی(مثل گزگز و مورمور و بی حسی دست و پا) و اختلالات خواب.

پزشکان مغز و اعصاب برای درمان بیماران چه اقداماتی انجام می‌دهند؟
بهترین پزشکان مغز و اعصاب برای درمان بیماران خود اقدامات گسترده‌ای به شرح زیر انجام می‌دهند:

دکتر نورولوژی، معاینات عصبی سر و گردن را انجام می‌دهد. همچنین دکتر نورولوژی بررسی قدرت عضلانی و حرکتی، تعادل، ادراک و احساسات، واکنش به محرک‌ها را برعهده دارد. از دیگر اقدامات نورولوژیست‌ها برای تشخیص و درمان بیماری‌های عصبی ارزیابی حافظه، قدرت تکلم و دیگر توانایی‌های شناختی است.

چه زمانی به دکتر مغز و اعصاب خوب مراجعه کنیم؟
در صورتی که با هر کدام از اختلالات سیستم عصبی مرکزی یا محیطی که در بالا ذکر شد، مواجه شدید به بهترین دکتر متخصص مغز و اعصاب و نورولوژی مراجعه کنید.