جراح کیسه صفرا در تهران

جراح کیسه صفرا در تهران ، سنگ کیسه صفرا چه زمانی به جراحی نیاز دارد؟ روش‌های تشخیص سنگ کیسه صفرا چیست؟ جراحی کیسه صفرا

جراح کیسه صفرا در تهران

کیسه صفرا عضوکوچکی از بدن است که ظاهری شبیه گلابی دارد و درست در زیر کبد (سمت راست شکم و زیر دنده ها) قرار گرفته است و مایعی که توسط کبد تولید می شود را در خود ذخیره می کند .

مایع صفرا از آب، چربی‌ها، نمک‌های صفراوی، پروتئین‌ها و کلسترول ها تشکیل شده است.

کیسه صفرا و مشکلات آن

کیسه صفرا یک عضو از سیستم صفراوی انسان است که وظیفه تولید و نگهداری همچنین انتقال صفرا را به عهده دارد صفرا در حقیقت یک مایع قهوه ای مایل به زرد است که در کبد تولید می شود، این مایع برای تخریب به هضم غذاهای چرب در روده کوچک کاربرد دارد . کیسه صفرا در زیر کبد و چسبیده به آن در بالای شکم قرار گرفته است.

یک لوله باریک به نام مجرای سیستیک کیسه صفرا را به کرد وصل می کند، همانطور که بیان شد صفرا در کبد ساخته شده و نقش مهمی در هضم غذا به عهده دارد.

کیسه صفرا یک مخزن ذخیره می باشد که به صورت مرتب در کبد ساخته میشود بعد از خوردن غذا کیسه صفرا منقبض می شود و صفرا را داخل روده تخلیه می نماید. انقباضی انجام شده توسط ترشح هورمون کله سیستوکینین انجام می شود. صفرا در حقیقت از ترکیبات ای شامل کلسترول بیلی روبین و نمک های صفراوی تشکیل می شود .

ممکن است برخی از بیماری ها و مشکلاتی که در بدن انسان رخ می دهد تاثیراتی، روی کیسه صفرا بگذارد. زمانی که کیسه صفرا دچار آسیب و یا تجمع سنگ می شود فرد احساس درد و ناراحتی داشته و نیاز به دفع آن از طریق جراحی خواهد داشت.

قسمت زیادی از صفرا توسط روده کوچک جذب می‌شود و بخش دیگرهمراه مدفوع از بدن خارج می شود و به همین علت است که مدفوع رنگ قهوه‌ای دارد.

همانطور که بیان شد ، هنگامی که مشکل خاصی در بدن یا برای کبد ایجاد شود، آزادسازی صفرا کاهش یافته و یا مجاری عبور صفرا بسته می شود به همین دلیل صفرا نیز دچار مشکلاتی می شود. معمولا در چنین مواقعی ممکن است هیچگونه علائمی از خود نشان ندهد.

جراح کیسه صفرا در تهران

نشانه های وجود مشکل در کیسه صفرا

احساس درد شدید در ناحیه شکم و یا در قسمت راست فوقانی شکم
دردی که شانه راست و گاهی ناحیه کمر را درگیر می کند.
دردی که درزمان نفس عمیق شدت می یابد.
احساس درد ناحیه قفسه سینه
سوزش سر دل
سوء هاضمه
تهوع و استفراغ
تب و لرز
زردی پوست
زردی در چشم ها
زیاد شدن گاز معده
احساس پری در شکم
تغییر رنگ مدفوع

سنگ کیسه صفرا چه زمانی به جراحی نیاز دارد؟

زمانی که فرد علائمی مانند علائم گفته شده را در خود مشاهده کرد نیاز است به پزشک متخصص مراجعه نماید .در چنین مواقعی پزشک ممکن است با دارو درمانی، مشکلات مربوط به کیسه صفرا را برطرف کند.

اگر بیمار دچار عارضه سنگ کیسه علامت دار باشد طبق تشخیص پزشک احتیاج به عمل جراحی دارد تا سنگ را از داخل کیسه خارج نمایند و در مواقعی ممکن است تشخیص پزشک بر این باشد که سنگ به همراه کیسه صفرا برداشته شود.

جراحی کیسه صفرا یکی از تکنیک هایی است که سنگ صفرا درمان نموده و یا برای برداشتن آن اقدام می نماید جراحی کیسه صفرا با استفاده از لاپاراسکوپی از شایع ترین عمل های جراحی برای حذف کیسه صفرا می باشد.

روش‌های تشخیص سنگ کیسه صفرا چیست؟

آزمایشات و تست های خونی برای تشخیص زردی یا التهاب پانکراس
سونوگرافی
سی تی اسکن
ام آر آی

جراح کیسه صفرا در تهران

جراحی کیسه صفرا

کیسه صفرا عضوی مهم در بدن به شمار می آید و به طور کلی در حدود 50 درصد به هضم و جذب ویتامین ها و چربی ها در بدن کمک می کند.امالازم است بدانید که نبود آن مشکلی برای ادامه زندگی ایجاد نمی کند زیرا در این شرایط صفرا مستقیما از کبد تولید شده وسپس به روده منتقل می شود. بنابراین جراحی کیسه صفرا و برداشتن آن عارضه ای برای فرد ندارد.