برای جراحی فتق به چه دکتری مراجعه کنیم

برای جراحی فتق به چه دکتری مراجعه کنیم | عمل جراحی باد فتق چگونه است | مش در جراحی فتق چیست | حالت تهوع بعد از جراحی فتق | جراح فتق خوب

برای جراحی فتق به چه دکتری مراجعه کنیم

برای جراحی فتق به چه دکتری مراجعه کنیم | عمل جراحی باد فتق چگونه است | مش در جراحی فتق چیست | حالت تهوع بعد از جراحی فتق | جراح فتق خوب در تهران | آیا جراحی فتق خطرناک است

لازمه نتیجه بخش بودن جراحی فتق، به شرایط متعددی بستگی دارد که یکی از مهمترین عوامل نتیجه بخش بودن آن، بهره گیری از یک پزشک متخصص و خبره می باشد تا بتوان بهترین نتیجه را از جراحی به دست آورد.

پزشکان متعددی نیز در این زمینه مشغول به فعالیت می باشند که توصیه ما به شما عزیزان این است که در انتخاب پزشک، دقت های لازم را به عمل آورید.

سعی کنید که از بهترین دکتر جراح فتق در تهران استفاده نمایید و تمامی مراحل درمانی خود را به پزشکان متخصص و خبره واگذار نمایید.

یکی از بهترین جراحان برای درمان بیماری فتق، دکتر صمد خضری می باشد که با دارا بودن تخصص در زمینه بیماری فتق از جمله بهترین دکتر جراح فتق در تهران، می تواند به منظور بهبودی بیماران، اقدامات موثر و کارسازی را انجام دهد.

دریافت نوبت از بهترین جراح عمومی

بیماری فتق چیست؟

یکی از بیماری هایی که بسیاری از افراد به آن دچار می شوند، بیماری فتق می باشد که لازمه برخورد و درمان آن، به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد این بیماری می باشد. بیماری فتق یکی از شایع ترین عارضه هایی می باشد که بسیاری از افراد، دغدغه درمان آن را دارند.

عارضه فتق زمانی در بدن فرد رخ می دهد که یکی از اعضای بدن به علت فشار و یا عوامل دیگر، عضلات و دیواره آن دچار پارگی و ضعف می شود و بافت های اطراف آن جابجا می گردد.

این جابجایی غیر طبیعی باعث بروز مشکل برای فرد خواهد شد. اگر بخواهیم یک مثال واضح در این باره بزنیم، فتق ناف می باشد.

در فتق نافی، قسمتی از روده کوچک در بخشی که دیواره عضلات شکمی ضعیف شده باشد، به شکل برآمده ای بیرون خواهد زد و عملا از روی پوست چنین عارضه ای قابل لمس و مشاهده می باشد که می تواند ناراحتی هایی به وجود آورد.

دریافت نوبت از بهترین جراح عمومی

برای جراحی فتق به چه دکتری مراجعه کنیم

فتق و بیماری فتق از انواع مختلفی تشکیل شده است

فتق و بیماری فتق از انواع مختلفی تشکیل شده است. بسیاری از فتق ها در ناحیه شکم به وجود می آید، اما ممکن است در قسمت های مختلفی مانند کشاله ران، بیضه و دیگر جاهای مختلف این عارضه به وجود بیاید.

فتق دارای علائم مختلفی می باشد که با توجه به قسمت مورد نظر و شرایط فرد می تواند این علائم تفاوت داشته باشد.

خوشبختانه عارضه فتق برای فرد مبتلا نمی تواند جای نگرانی داشته باشد. زیرا دارای روش ها درمانی متعددی نیز می باشد که می تواند برای بهبود فرد اقداماتی موثر انجام شود.

دانستن اطلاعات کافی در مورد فتق می تواند تا حد زیادی از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری نماید. شما می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر در مورد عارضه فتق و روش های درمان آن نزد بهترین دکتر جراح فتق در تهران مراجعه نمایید.

فتق شکمی

فتق شکمی یکی از رایج ترین انواع فتق می باشد. فتق شکمی به دلایل مختلفی رخ می دهد که از جمله آن ضعف در عضلات شکم می باشد که باعث فتق شکم در نواحی مختلف شکم خواهد شد.

همچنین فتق شکم ممکن است به دلایل دیگری رخ دهد که از جمله می توان به قسمت های جراحی شده از جراحی های قبل اشاره کرد که به دلیل جوش غیر طبیعی در نواحی برش خورده ممکن است فتق به وجود بیاید. بعضی از فتق های شکم در قسمت ناف رخ می دهد که ناف فرد حالت بیرون زدگی دارد.

در بسیاری از نوزادان ممکن است فتق شکمی رخ دهد. دلیل آن هم این است که در زمان جنینی، رشد کافی در نواحی ناف نکرده است و بعد از تولد ممکن است فتق نافی در نوزاد به وجود بیاید. عوامل متعددی نیز باعث به وجود آمدن فتق شکمی می شود که از جمله آن، چاقی بیش از اندازه و بارداری اشاره کرد.

فتق مغبنی یا کشاله ران

یکی از رایج ترین انواع فتق در افراد به خصوص آقایان، فتق مغبنی یا کشاله ران می باشد. دلیل به وجود آمدن آن می تواند عوامل متعددی دخیل باشد. کانال مغبنی در قسمت کشاله ران قرار دارد که وظیفه آن محافظت از بیضه ها می باشد و در بانوان وظیفه نگهداری رحم را دارد.

به دلیل ضعف در این عضلات ممکن است فرد دچار عارضه فتق شود. کانال مغبنی، نقش مهم و اساسی در محل ورود بیضه ها به قسمت بیرون شکم دارد که در صورت ضعف در این عضله، باعث بروز فتق در قسمت کشاله ران خواهد شد که کمی دردناک به نظر می رسد.

فتق فمورال یا فتق رانی

عارضه فتق فمورال یا فتق ران زمانی رخ می دهد که بافت های چربی یا حتی بخشی از روده به قسمت ران نفوذ پیدا کند و باعث ایجاد عارضه شود.

این فتق بیشتر در بین زنان رایج تر است تا مردان. فتق رانی بیشتر به دلیل فشار بیش از حد به عضلات شکم رخ می دهد و در افرادی که از سن بالایی برخوردار هستند، بیشتر رایج می باشد.

فتق نافی

فتق نافی و عارضه آن زمانی رخ خواهد داد که بافت چربی یا قسمتی از روده، در نواحی ناف نفوذ نماید و به دلیل ضعف در عضلات ناف، باعث بروز فتق نافی خواهد شد.

این نوع فتق بیشتر در نوزادان دیده می شود. زمانی که نوزاد متولد می شود، اگر قسمت دیواره ناف او بعد از جداسازی بند ناف به درستی بسته نشود، باعث ضعف در عضلات ناف نوزاد می شود که در نهایت، فتق نافی رخ خواهد داد.

فتق هیاتال یا فتق معده

فتق معده یکی از انواع عارضه ها می باشد و زمانی رخ می دهد که قسمتی از معده با فشار بر قسمت دیافراگم قفسه سینه دچار بیرون زدگی می شود. این نوع از فتق ممکن است هیچ گونه علائمی نداشته باشد و بدون علامت باشد. اما ممکن است یکی از علائم فتق معده، دل درد باشد.

از جمله عواملی که باعث بروز فتق معده می شود، ضعف در عضلات دیافراگم قفسه سینه است که با کمترین فشار معده، چنین عارضه ای رخ خواهد داد و برای درمان آن باید اقداماتی موثر انجام داد.

فتق بیضه

فتق بیضه یکی از انواع فتق های شایع در بین مردان می باشد. همان طور که گفته شد، کانال مغبنی در قسمت کشاله ران قرار دارد که از این کانال یک طنابی عبور می کند که وظیفه نگهداری بیضه ها را دارد و در زمان تولد نوزاد، این طناب کمی پایین تر خواهد آمد تا بیضه در بیرون از شکم قرار گیرد و در نهایت کانال مغبنی بسته شود.

گاهی ممکن است این کانال به خوبی بسته نشود و باعث ضعف در آن ناحیه گردد. این ضعف باعث خواهد شد که در طول رشد نوزاد، باعث به وجود آمدن فتق در ناحیه بیضه شود.

بسیاری از ورزشکارانی که ورزش های سنگین مثل بدنسازی انجام می دهند، ممکن است بر اثر پارگی عضلات، دچار فتق بیضه گردند که در این صورت باید نسبت به درمان آن نزد بهترین دکتر جراح فتق در تهران اقدام نمایند.

دریافت نوبت از بهترین جراح عمومی