آیا بیماری فیبروکیستیک پستان خطرناک است؟

آیا بیماری فیبروکیستیک پستان خطرناک است؟ آیا بیماری فیبروکیستیک سینه خطرناک است؟ | درمان بیماری فیبروکیستیک پستان | پستان فیبروکیستیک

آیا بیماری فیبروکیستیک پستان خطرناک است؟

آیا بیماری فیبروکیستیک سینه خطرناک است؟

یکی از بیماری های زنان که آمار قابل توجهی از زنان را به خود درگیر کرده است بیماری فیبروکیستیک پستان است.

بیماری فیبروکیستیک پستان جزء آن دسته از بیماری هایی است که خطر چندانی برای سلامتی زنان در بر ندارد اما می تواند زمینه ساز بروز عارضه هایی شود که این عارضه ها مشکل ساز می شوند.

بیماری فیبروکیستیک پستان بیماری است که با کیست های ریز همراه است. به طور معمول زمانی که فرد به متخصص زنان و زایمان مراجعه می نمایید با احساس درد مواجهه خواهد بود.

بیماری فیبروکیستیک پستان

در واقع فیبروکیستیک، کیست های هستند که در داخل آنها آب و یا مایعی دارای املاح خاصی، جمع شده است. این کیسه ها در داخل بافت سینه ها ایجاد می شوند. در بسیاری از موارد این کیسه های آب، نرم هستند ولی در مواردی نیز در اثر عواملی بسیار سخت تر و سفت تر شده اند.

پستان فیبروکیستیک چه نشانه هایی دارد؟

علائمی که نشان می دهد سینه ها فیبروکیستیک شده اند این است که در داخل بافت سینه گلوله هایی احساس می کنید که حرکت می کنند. البته این کیست ها در دوره پیش از عادت ماهیانه و در طول عادت ماهیانه دردناک می شوند و تورم و التهابات این کیست ها افزایش پیدا می کند.

علت ایجاد بیماری فیبروکیستیک پستان

این بیماری در اثر ترشح بیش از حد هورمون استروژن و پروژسترون ایجاد می شود.

در واقع زنانی که در روند ماهیانه خود دچار اختلالی می شوند بروز این بیماری برایشان بعید نیست.

بسیاری از عوامل دیگر همچون سابقه خانوادگی، یا سیکل نامنظم عادت ماهیانه و نیز بارداری های بالای سی سال می تواند در بروز این مشکل اثر گذار باشند.

از عوامل تاثیر گذار و مهم دیگر می توان به این مورد اشاره کرد که داروهای هورمونی که در روند آی یو آی و آی وی آف استفاده می شود موجب تشدید این بیماری می گردد.

آیا بیماری فیبروکیستیک پستان خطرناک است؟

درمان بیماری فیبروکیستیک پستان

یکی از روش های درمان این است که با مصرف ویتامین E و امگا ۳ می توانند مشکلات را برطرف کنند. در واقع این ویتامین کمک می کند تا کیست ها تشکیل نشوند و بافت سینه به طور طبیعی هورمون ها را ترشح کند.

داروهای هورمونی که برای آی یو آی یا آی وی اف مورد استفاده قرار می گیرد. می تواند بر روی این موثر باشد و سبب تشدید این بیماری شود، به همین دلیل بیماری که مبتلا به بیماری فیبروکیستیک است بایستی قبل از آن با یک جراح پستان مشورت نمایید و در صورت تایید جراح پستان می تواند وارد سیکل درمانی آی یو آی یا آی وی اف شود.