متخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی

متخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی | فوق تخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی | بهترین دکتر مغز و اعصاب در آذربایجان غربی | دکتر مغز و اعصاب

متخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی

متخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی | فوق تخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی | بهترین دکتر مغز و اعصاب در آذربایجان غربی | دکتر مغز و اعصاب در آذربایجان غربی | لیست پزشکان مغز و اعصاب در آذربایجان غربی

پزشکان متخصص مغز و اعصاب آذربایجان غربی – نوبت دهی متخصص مغز و اعصاب آذربایجان غربی – لیست بهترین پزشکان متخصص مغز و اعصاب آذربایجان غربی – متخصص مغز و اعصاب خوب در آذربایجان غربی – بهترین دکتر مغز و اعصاب آذربایجان غربی – فوق تخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی – لیست پزشکان مغز و اعصاب آذربایجان غربی – بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی – فوق تخصص نورولوژی – نوبت دهی پزشکان ام اس – بهترین دکتر ام اس – لیست پزشکان فلوشیپ تخصصی ام اس – دکتر ام اس خوب – آدرس و تلفن پزشکان ام اس – متخصص بیماری های مغز و اعصاب (نورولوژی) – بهترین متخصص مغز و اعصاب و مجهزترین کلینیک – بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات – فوق تخصص مغز و اعصاب بزرگسالان – فوق تخصص سکته مغزی – دکتر ام اس (MS)، لیست بهترین پزشکان فوق تخصص ام اس 

متخصص مغز و اعصاب در آذربایجان غربی

متخصص مغز و اعصاب در تشخیص، درمان و مدیریت اختلالات و آسیب‌های سیستم عصبی شامل مغز، نخاع و اعصاب نقش دارد. بیماری‌هایی مانند آلزایمر، پارکینسون، اختلالات تشنج، سردردهای میگرنی، مننژیت، صرع، گیلن باره، سکته مغزی، تومورهای مغزی، عفونت‌های مغزی، فلج مغزی و زوال عقل و… توسط بهترین دکتر فوق تخصص مغز و اعصاب درمان می‌شود.

با توجه به تعریفی که آکادمی عصب شناسی آمریکایی ارائه کرده است می توان گفت: متخصص اعصاب پزشکی است که در زمینه تشخیص، درمان و کنترل بیماری های مغز و سیستم عصبی تخصص دارد.
آزمایش هایی نظیر نوار مغز ( EEG )، ام آر آی، سی تی اسکن و غیره از جمله راهکارهایی به شمار می روند که پزشک مغز و اعصاب برای تشخیص بهتر و درست تری از آن ها استفاده می کند.
متخصص مغز و اعصاب در تهران می تواند در زمینه اختلالات رشدی-عصبی، اختلالات یادگیری، کنترل درد و بیماری های حاد مغزی تخصص ویژه داشته باشد و به درمان بپردازد.
سر درد، اختلال خواب، رعشه، صرع، آسیب مغز و نخاعی، تومور مغزی، سکته و فلج چندگانه که با نام اختصاری ((MS نیز شناخته می شود؛ از جمله بیماری هایی هستند که این پزشک آن ها را درمان می کند. علاوه بر این ها بیماری پارکینسون، اختلالات عصبی محیطی و اسکلروز جانبی آمیوتروفیک (ALS) دیگر بیماری های تحت کنترل و در تخصص پزشکان مغز و اعصاب به شمار می روند.

نورولوژی چیست؟

نورولوژی یکی از تخصص‌های رشته‌ی پزشکی است که با عنوان تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات نیز شناخته می‌شود. نورولوژی از دو بخش نورو + لوژی تشکیل شده است. ریشه واژه‌ی نورو کلمه‌ی لاتین neuro به معنای اعصاب و لوژی logy به معنای شناخت است.

تفاوت تخصص نورولوژی با جراحی مغز و اعصاب چیست؟

توجه داشته باشید که دکتر مغز و اعصاب جراحی نمی‌کند و با جراح مغز و اعصاب و ستون فقرات(نوروسرجن) متفاوت است. اگر بیمار نیازمند جراحی باشد، دکتر مغز و اعصاب بیمار را به جراح مغز و اعصاب ارجاع می‌دهد.

تخصص نورولوژی(مغز و اعصاب و ستون فقرات) چه فوق تخصص‌ها و فلوشیپ‌هایی دارد؟

در سال‌های اخیر فلوشیپ‌های مختلفی در تخصص نورولوژی تعریف شده است که متناسب با مشکل موجود و برای یافتن بهترین دکتر مغز و اعصاب و ستون فقرات بهتر است با فلوشیپ‌های تخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات آشنا شویم:

فلوشیپ الکتروميوگرافي و هدايت عصبي محيطي، فلوشیپ درد، فلوشیپ ام اس، فلوشيپ سکته مغزي (Stroke)، فلوشيپ نوروفيزيولوژي، فلوشیپ رادیولوژی مداخله‌ای (اينترونشن)

دکتر متخصص مغز و اعصاب به درمان چه بیماری‌هایی می‌پردازد؟

مشکلات مغزی-عروقی مثل سکته مغزی، اختلالات از بین رفتن غشا میلینی سیستم عصبی مرکزی (مثل MS )، سردرد، عفو نت های مغزی و سیستم عصبی محیطی(مثل مننژیت)، اختلالات حرکتی(مثل پارکینسون)، اختلالات تخریب اعصابneurodegenerative (مثل آلزایمر ، پارکینسون، ALS)، اختلالات تشنجی (مثل صرع )، اختلالات و ضایعه های نخاعی، اختلالات گفتاری، بیماری های عضلانی مانند(پلی میوزیت)، بیماری های محل اتصال عصب به عضله(مانند میاستنی گراویس)، فلج حاد و مزمن، تومورهای مغزی و نخاعی، مشکلات سیستم عصبی محیطی(مثل گزگز و مورمور و بی حسی دست و پا) و اختلالات خواب.

شیوه درمان متخصص مغز و اعصاب

اگر می خواهید بدانید که متخصص مغز و اعصاب کیست و چه شیوه درمانی دارد، می توان گفت که شیوه درمان و ویزیت هر متخصص با پزشک دیگر متفاوت است. یک پزشک نورولوژیست باتجربه معمولا پس از اینکه یک معاینه فیزیکی سرپایی را انجام داد، به معاینه عصبی اولیه فرد نیز توجه می کند.
معاینه عصبی اولیه با سنجیدن وضعیت ذهنی فرد و انعکاس های عصبی او انجام می شود که ابزارهایی مانند چکش رفلکس و نور می توانند در این زمینه کمک کننده و تاثیرگذار باشند. البته لازم باید بدانید که در کلینیک مغز و اعصاب رها معاینه های تکمیلی دیگری نیز برای افزایش دقت انجام می شود که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• توانایی تکلم و صحبت کردن و سخن گفتن
• مهارت های حرکتی ارادی
• توانایی بینایی فرد و بررسی سلامت عضلات خارجی و داخلی چشم
• هماهنگی و تعادل بین حرکات بدن
• استحکام و قدرت عضله های بدنی
• متناسب بودن رفلکس های غیر ارادی در بدن.